torsdag den 13. maj 2010

Fashionable Mads Mikkelsen

Er det bare mig, der er bagud? Har I andre allerede set disse überseje fotografier af Mads Mikkelsen?! Det er den visionære fotograf, Patrizio Di Renzo, der har skudt dem, og man må sige, at han har gjort et godt job! Billederne emmer af krigerisk og maskulin energi, noget oldnordisk, noget råt og noget rent på samme tid. Manden, som Mads Mikkelsen portrætterer, er dybt karismatisk og frem for alt, har han en historie at fortælle!

Men selvom Mads Mikkelsen skal forestille at være en oldtidskriger, er han yderst fashionabel og stylet up-to-date; de skarpe skulder, den iturevne tee lidt a la Balmain, Dr. Martens og den rå rustning med den lange kæde, som på mange måder minder om Gareth Pughs FRTW 2010-kollektion, er blot nogle elementer, der gør disse fotografier moderigtige.


4 kommentarer:

  1. Det er virkelig nogle fantastiske billeder og cool styling. Han er også så dygtig som skuespiller.. :)

    Mvh. lineandree.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Nu er jeg på ingen måde fan af Mads Mikkelsen som skuespiller - for mig spiller han altid mere eller mindre den samme rolle i forskellige film. Den eneste afstikker, jeg kan komme i tanke om, er hans skuespil i Bleeder, hvor hans mere sårbare, skrøbelige side kom frem.

    Netop de her fotografier cementerer mit i forvejen etablerede billede af Mads M. gennem hans filmroller - rough og tough på grænsen til det primitive. Lidt sexet er det, en smule powerful, men mest af alt prototypisk på hans i forvejen ensartede image ...

    SvarSlet
  3. Normalt siger Mads Mikkelsen mig ikke ret meget - Men de her billeder, de er råseje!

    SvarSlet