lørdag den 13. februar 2010

Gudrun & Gudrun Autumn 2010 - CFW

Det sidste show jeg var til i går var Gudrun & Gudrun, et færøsk mærke kendt for eksklusiv kvalitethåndstrik - thumbs up for that! Jeg elsker håndstrik og jeg elsker når designerne lægger vægt på kvaliteten. Men jeg føler, at der skal mere til for at slå igennem med sit design, og det mener jeg ikke Gudrun &Gudrun gjorde til showet i går.
Fokuset lå naturligvis på strik og hvordan man kan bruge strik på forskellige måder. På podiet blev der for eksempel vist kjoler, nederdele, trøjer, halstørklæder og leggings i strik, hvilket var super forfriskende. Men jeg føler, at hele deres udtryk var lidt for slapt, og at der ikke var nogle outfits, der skillte sig ud og signalerede en samlet idé, der kunne vise vejen og inspirere. Jeg kunne især godt lide de mandlige outfits, som var lidt neo - punkede og meget i trit med tiden, og jeg kunne godt lide, at blødt strik var stylet sammen med rå lædder. Det hårde mod det bløde fungerer jo som regel altid, så det virker ikke som om, at stylisterne har gjort sig særlig meget umage. Men ok jeg kunne godt lide looket, selvom det ikke var nyskabende.
To a fashion show yesterday - Gudrun & Gudrun Autumn 2010.









2 kommentarer:

  1. For mit vedkomne, var det den fedeste kollektion/show jeg har set! Den var så gennemført og lækker!

    www.noihsaf-fashion.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Hej Christoffer, det er det der er så fedt ved mode at vi alle har forskellige præferancer, men personligt følte jeg mig ikke inspireret af kollektionen :)

    SvarSlet