mandag den 15. februar 2010

Antireklame

Rundt omkring på de forskellige fora høre man ofte folk brøkke sig over, at modebloggere har efterladt deres kritiske sans i garderoben, og at det nok skyldes, de goder bloggerne modtager fra de forskellige firmaer. Tja... firmaerne har endnu ikke lagt mærke til mig, så det betyder vel, at jeg stadig kan nå at give de produkter, der fortjener det, en ordenlig sviner - og det sjov vil jeg ikke gå glip af! :)
Skal man ud og købe et nyt skønhedsprodukt, ender man ofte som en høne uden hoved - man nærmest kredser og kredser formålsløst rundt om de forskellige produkter. Det er i hvert fald sådan, jeg føler det, når jeg ender et sted omgivet af farverige flasker og dufte af citrus, appelsin, vanille, chokolade og engang imellem mormor - Hvad skal jeg vælge? Hvad skal jeg vælge??? Og man ender altid med at få hjælp af en eller anden lidt for anmassende og oversminket ekspedient, som giver én elevatorblikket og trods éns tydelige SU-udstråling overtaler en til at købe de dyreste produkter. Well, I say: No more! Jeg er begyndt, at eksperimentere med de lidt billigere produkter, og jeg vil gerne gøre det til en tradition her på bloggen, at anmelde alle de produkter jeg kommer i nærheden af ærligt.

MaxFactor (false lash effect) - nej, mine øjenvipper er ikke blevet længere, men til gengæld klumper de som aldrig før! Jeg ved ikke, om denne mascara har forskellig effekt afhængigt af vipperne, men jeg kan ikke lide den. Ud af 6 stjerner giver jeg den 3.

Derma Shampoo - jeg købte produktet, fordi det er miljøvenligt og billigt, men har betalt en dyr pris i sidste ende: fladt og glansløst hår, samt en hovedbund fyldt med skæl. Sorry Derma, farvel til dig... :(

Derma Bodylotion - også miljøvenligt og billigt, men den virker! Jeg har virkelig været tilfreds med Dermas bodylotion, som er drøj og nem at påføre kroppen. Den giver masser af fugt, men har ikke rigtig nogen duft - det vender man sig dog hurtigt til.

Det var det indtil videre. Jeg håber, I kan bruge mine erfaringer til noget.

12 kommentarer:

  1. Firmaerne og de forskellige mærker har heller ikke lagt mærke til mig, så det jeg skriver om, er noget, jeg selv køber. :o) Men det er da også sjovt at skulle bruge tid på at anmelde noget, som ikke virker, fremfor noget som virker altså. Det er der sikkert mange, der synes, og derfor fremstår den positive kritik måske utroværdig?

    Giver det mening? :o)

    www.modebloggen.dk

    SvarSlet
  2. Ja det gør det, helt klart at den positive kritik kan virke utroværdig, men det med at svine til var også lidt af en joke. Jeg vil frem for alt bare anmelde ærligt, og det er det der er budskabet.

    SvarSlet
  3. Haha, sjovt indlæg. :)

    SvarSlet
  4. det er netop det der gør i blog troværdig (især oven på al den kritik du selv nævner)
    Jeg modtager ofte produkter (i forbindelse med mit job som makeup artist) og vil da rigtig gerne dele (især de gode) med andre da det netop er en jungle!
    MEN jeg deler også de negative og er ikke bange for at skrive hvis jeg har modtaget noget crap..dog skal bloggen ikke ende som en brokkekanal så alt med måde:)
    Men som sagt, synes det gør de gode anmeldelser mere troværdige hvis det mindre gode også er nævnt:)
    /karin
    fashionistaen.blogspot.com

    SvarSlet
  5. Derma er noget hø!

    Eller rettere mit i forvejen fine hår med høtendenser blev endnu mere høagtigt, da jeg på et tidspunkt fik smidt det allergimærkede Derma i kurven.

    Dullegrejs junglen er temmelig stor, det er lettere at rende ind i et produkt der ikke gør noget for en ved første øjekast, end at finde et produkt der ved første øjekast virker.

    SvarSlet
  6. den mascara er dum - jeg blev sgu også lokket af en flink matas-dame til at købe den, da mine vipper bare skulle blive sååå fyldige. Som om - de blev også bare klumpede og hverken længere eller tykkere! hehe

    SvarSlet
  7. Skønt med en blogger der kan komme med nogle ærlige ord, og ikke bare søde overfladiske
    kommentarer til produkterne.

    - Charlotte Amalie

    SvarSlet
  8. Hah hvor er det sjovt.. det er bare min favorit mascara :D men det er jo helt smag og behag og tror også det afhænger meget af hvordan ens vipper er :) De 2 andre produkter kan jeg ikke prale af at have prøvet da jeg holder mig til produkter som jeg kender :P men tak for et kritisk øje på det :)

    SvarSlet
  9. Super fedt indlæg - helt sikkert mere af det!

    SvarSlet
  10. Dette er ganske vist ikke den mest voluminøse volumenmascara, men det er den første mascara jeg har prøvet, som ikke har klumpet (og jeg har ikke fået den tilsendt, det er jeg vist slet ikke stor nok til :) ). Blot en lille anbefaling hvis du stadig skulle være på jagt efter en mascara i den billige ende :)

    SvarSlet
  11. Arjh! Jeg glemte linket! Damnit. HER: http://www.yves-rocher.dk/control/makeup/mascara/volumenmascara-2/

    SvarSlet
  12. Hehe nice lille indlæg.

    SvarSlet