søndag den 4. oktober 2009

Yoga time

Jeg har førhen dyrket en del astanga yoga, som udover svømning er den eneste 'sportsgren' jeg kan lide. Astanga yoga fokuserer meget på åndedretet, og de fleste folk har en forestilling om, at det bare er sådan noget hvor man ikke rører sig særligt meget. Det kan jeg så afkræfte, for astanga er hyper dynamisk og jeg kan love for, at man kommer til at svede.

Jeg har i langt tid ville starte til det igen, men jeg har på det sidste altid manglet penge (måske pga. af shopping?) . Her for nyligt til min fødselsdag fik jeg et gavekort, hvor min kæreste og vennerne har betalt tre måneder af ubegrænset yogatræning. Jeg skal starte i næste uge og jeg glæder mig sindsygt meget til det. Jeg kan mærke jeg trænger til at komme i form, især nu hvor det er blevet kold og hvor jeg for det meste hygger indendørs med snack og film (ret småborgelig - I know).

På et tidspunkt var jeg rigtig god til denne stilling:) Men lige nu er jeg lige så stiv som et bræt.

2 kommentarer:

  1. Iihh god fornøjelse! Jeg har også tidligere gået en del til astanga-yoga - og elskede det. Det er virkelig ret fantastisk. Det lyder da som en dejlig måde at fordrive tiden på i de her mørke, kedelige måneder! :o)
    /Hald

    SvarSlet
  2. Jo tak, det er en god måde at få lidt mere energi i de mørke tider.

    SvarSlet