Patrizia Pepes reklamekampagne for efterår/vinter 2010-kollektion, er yderst interessant og kreativ. Kampagnen går under navnet 'Who is Patrizia?', og derfor er modellernes ansigter skjult bag forskellige objekter, så som en radio, en ballon, en chihuahua hund osv. Det kan være at objekterne virker bizarre, men de får mig til at grine og tænke på peek-a-boo-leg. Jeg elsker det :)
onsdag den 4. august 2010
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Jeg synes faktisk, at billederne er en anelse skræmmende. Dét, at de forskellige menneskekroppe har fået et alternativt ansigt, gør, at jeg mere fokuserer på, hvem der mon gemmer sig bag masken, end på tøjet og stilen.
SvarSletSelv om ideen er interessant og anderledes, ender det for mit vedkommende med, at tøjet træder i baggrunden, og det er ikke helt hensigtsmæssigt, når det nu er et modebrand. Til gengæld forsvinder reklamen heller ikke ud af min bevidsthed sådan lige med det samme, og det er altid noget :-).
Jeg er vild med det! Specielt det med fugleburet og det med portrættet.
SvarSletSynes det er en fed ide, og jeg kan godt kede mig lidt over det evige surmulende model-ansigts-se-hvor-fashion-jeg-er-udtryk - så denne her kampagner rammer helt rigtig hos mig :)
- Vanity
Ana J.: Jeg har faktisk tænkt på det der med, om man så fokuserer mere på konceptet end på selve tøjet. For i starten var det også dét eneste jeg fokuserede på. Men reklamen var så interessant, at jeg forblev ved med at kigge på den, og efter et styk tid begyndte jeg så at se tøjet. Men så var det som om, at reklamen blev endnu bedre, for så gik det hele op i en højere enhed - reklamets forskellige lag blev til en helhed :)
SvarSletVanity: Jeg er helt enig med dig. Mange kunstfotografer har efterhånden begyndt at manipulerer med menneskeansigter for at give dem et bestemt udtryk. Og jeg ved godt at modefotografi er noget andet end kunstfotografi, men jeg synes det er dejlig når reklamer/modereklamer giver os noget andet end det vi forventer og kender, for så bliver man nemlig udfordret som tilskuer.