fredag den 5. marts 2010

Fredags musik - Alabama 3 'Woke Up This Morning'

Jeg er simpelthen en sucker for TV-serier, især de serier som TV-kanalen HBO producerer, fordi jeg synes de ofte har en høj kvalitet. Lige for tiden sidder jeg og ser 'The Sopranos', der handler om mafiabossen Tony Soprano, som er en meget kompleks figur: Han skal både spille rollen som en kærlig og pligtopfyldende familiefar, og samtidig være en frygtindgydende mafialeder. Jeg vil ikke råbe for meget, men hvis man er til gangsterdrama, så er denne TV-serie lige sagen.

Musikken i dag er temanummer for 'The Sopranos'.


9 kommentarer:

  1. Just came across your blog!

    It is lovely!

    colormenana.blogspot.com

    SvarSlet
  2. I love the Sopranos, when I lived in New Jersey for a while I loved it even more because I understood all these Jersey insiders. Unfortunately the series was really popular in Germany and was cancelled really soon :-(

    SvarSlet
  3. Yeah I love it too. I'm just finish with the third season and I just can't get enough - it's really cool and intelligent TV-show.

    SvarSlet
  4. Uh ja jeg vil også snart igang med at se det, har du set "Mad Men"? :)


    ama-amalie-blogspot.com

    SvarSlet
  5. Hej Amalie, det har jeg i hver fald! Det er også en af seriane, som har taget mig med storm. Elsker den virkelig meget - den bevæger sig i en langsom tempo modsat mange andre af tidens serier, der bare mister sig selv for at opnår et højt sertal. Og så er det jo bare et fascinerende tidsportræt :)På mange måder minder den mig om den danske 'Metador'. Her tænker jeg igen på et portræt af tiden med kønsroller, de forskellige socaiale lag og magtbalancen - en tid i forandring.

    SvarSlet
  6. Ja jeg er fuldstændig enig. Jeg har dog kun fået set 1.sæson - så må se, at få købt nogle flere sæsoner når jeg engang får råd. Jeg er også helt vild med det! Det er sjældent man finder en tv-serie idag der er så deltagende og referende, til tider har den dog tendens til at skære tingene en smule ud i pap. Du har helt ret med hensyn til matador - og samtidig bærer den også lidt præg af noget mystisk - hvor vi hele tiden lærer nyt om vores kære hovedperson Don Draper! ;) hvor tingene ikke altid er som de ser ud til - kan virkelig godt lide den form for historie fortælling! mer' af det istedet for de hysteriske, stressende, åndsforladte masseproducerede serier vi ser alt for mange af ;)

    SvarSlet
  7. Du kan glæde dig til de andre sæsoner, som du i øvrigt sagtens kan finde og se på nettet. Men jeg er helt enig med hensyn til Don, hvis enigmatiske person gør at hans rolle bliver meget mere facetteret og serien meget mere spændingsfyldt.

    SvarSlet
  8. Er helt enig omkring Sopranos. Det er et par uger siden at vi afsluttede serien, og jeg savner stadig personerne.

    Mad Men fanger mig ikke rigtig. Kan godt se at det er en smuk stiløvelse at følge et reklamebureau før i tiden, og bevares: Jeg kan godt se at det er nydeligt udført. Men historien fanger mig ikke rigtig. Og Don Draper er efter min mening langt fra ligeså interessant og kompleks som Tony Soprano :)

    SvarSlet